Lilija: įveikiau labirintą ir atradau gražų kūną

Lilija – bikinibody

Sveiki, aš esu Lilija ir noriu papasakoti savo istoriją apie ilgą ir vingiuotą kelią, kurį man teko nueiti vardan gražaus kūno. Niekada nesijaučiau apkūni ar negraži, tačiau vieną dieną viskas apsivertė aukštyn kojomis. Taigi, apie viską nuo pradžių.

Nuotrauka, pakeitusi gyvenimą

Beatostogaujant Graikijoje, mano vyras mane nufotografavo vilkinčią maudymosi kostiumėliu. Tai buvo puikiai praleistos atostogos, kurių akimirkomis norėjau pasidalinti su draugais, todėl nuotrauką patalpinau savo anketos profilyje. Mano ūgis apie 160cm, o tada svėriau 62 kg. Mano draugai ir artimieji pradėjo mus su vyru sveikinti, nes pamanė jog laukiuosi.

Negaliu nupasakoti kaip tada jaučiausi. Iš tikrųjų, iš nuotraukos į mane žvelgė nebe 25 – erių metų mergina, o apleidusi savo figūrą moteris. Atrodžiau vyresnė, turėjau celiulito, nebesijaučiau patraukli. O juk aš esu perfekcionistė, siekianti tobulumo ir norinti, kad gyvenime viskas būtų idealu! Tai buvo lūžio taškas ir man reikėjo pokyčių.

Dietų pinklės

Kiekvienam būdingas savitas grožio supratimas. Vieniems patinka apvalesnės, o kitiems tik sportiškos moterys. Tada man norėjosi būti labai liekna, it manekene. Pradėjau to siekti bet kokiomis priemonėmis. Man nerūpėjo tai, kad galiu pakenkti savo sveikatai. Svarbiausia buvo pasiekti iškeltą tikslą – tapti liekna, gražia, labiau savimi pasitikinčia.

Internete gausybė įvairiausių dietų, todėl nutariau, kurią nors išmėginti. Socialiniuose tinkluose ieškojau populiariausių, išbandytų ir geriausiai įvertintų dietų. Tuo metu puikiai buvo įvertinta japoniška dieta, pradėjau jos laikytis. Šios dietos dėka, vos per 14 dienų man pavyko atsikratyti net 6 kilogramų. Laikantis dietos svoris greitai nukrenta, tačiau bent šiek tiek nukrypus nuo plano, jis sugrįšta vėl.

Į sporto klubą eiti nedrįsau, nes buvau neseniai atsikrausčiusi į Lietuvą, mažai kalbėjau lietuviškai. Be to, buvo baisu, kad salėje nieko nesuprasiu, viską darysiu neteisingai ir visi mane smerks savo žvilgsniais. Nepaisant to, aš buvau nusiteikusi ryžtingai, nusprendžiau ir toliau eksperimentuoti. Išbandžiau dar daugybę kitų dietų, pvz.: Atkinso, Pjero Dukano, Kremliaus ir t.t. Pasitikėjimas dietomis truko ganėtinai ilgą laiką – apie metus. Buvo pakilimų ir nuosmukių, numesdavau ir vėl priaugdavau svorio. Imdavausi vis naujos dietos.

Dingęs gyvenimo džiaugsmas

Pastebėjau, kad kūnas keičiasi, tačiau aš beveik nustojau valgyti. Itin baiminausi priaugti svorio. Per dieną suvartodavau maždaug 400-600 kilokalorijų. Tiek kilokalorijų žmogaus organizmui tikrai neužtenka, kad jis galėtų tinkamai funkcionuoti. Jaučiausi alkana, silpna, irzli, nuolat kankino prasta nuotaika, nebemokėjau bendrauti su žmonėmis. Prasidėjo depresijos kupinos dienos, jaučiausi nelaiminga, išsekusi, daug miegodavau.

Galiausiai visiškai atsisakiau cukraus, miltinių ir riebių produktų, kepto maisto. Šių produktų atsisakymas niekam dar nepakenkė, tačiau aš nebejaučiau ribų. Ilgainiui nebeleidau sau valgyti net vaisių ir daržovių, bijojau suvartoti bet kokią papildomą kilokaloriją. Man atrodė, kad jeigu pradėsiu daugiau valgyti, iškart tapsiu stora. Tokia tapti aš netroškau, todėl ėmiausi kraštutinumų.

Pusryčiams valgydavau 1 kiaušinį su ryžių trapučiu, leisdavau sau atsigerti kavos. Pietums dažniausiai valgydavau apie 100 g vištienos krūtinėlės ir 1 agurką, tą patį pavakariams. Vakarienei išgerdavau kefyro ir suvalgydavau obuolį. Kartais leisdavau sau suvalgyti 7 g šokolado. Tai buvo tarsi šventė! Tokių kraštutinumų dėka aš pasiekiau savo įsivaizduojamą idealų svorį – 45 kg, tačiau turėjau rimtų sveikatos ir mitybos sutrikimų.

Pagrindinės dietų pasekmės buvo dingusios menstruacijos, slenkantys plaukai ir per daug lieknas kūnas. Negana to, man visada būdavo šalta, trūko energijos, nuolat jutau alkį ir galėjau galvoti tik apie maistą. Nors ir pasiekiau savo tikslą, nesijaučiau laiminga. Atrodė, kad dingo gyvenimo džiaugsmas.

Besikeičiantys tikslai

Suvokiau, kad taip gyventi nebenoriu, vėl nutariau kažką keisti. Pradėjau lankyti sporto klubą. Buvau dar tik pradedanti šioje srityje, todėl kreipiausi į trenerį, kuris mane supažindintų su treniruokliais ir sudarytų programą pagal kurią sportuočiau pati. Sporto diena atrodė taip: 60 min atlikinėjau intensyvią kardio treniruotę, tada apie 2 h treniruodavausi su svoriais ir dar apie 2 h plaukiodavau baseine.

Tuo užsiiminėjau kiekvieną dieną. Nebuvo konkrečios sportavimo technikos, rezultato taip pat jokio nepastebėjau. Buvau per liekna ir nepatraukli. Tačiau būtent sporto salėje pradėjo keistis mano požiūris į moters kūną. Pamačiau kitas sportuojančias merginas ir supratau, kad noriu tapti tokia pat gražia ir sportiška.

Kardinalūs pokyčiai, dar kartą!

Apie asmeninę trenerę Olgą Grinskis man papasakojo draugė, nusprendžiau jai paskambinti. Taip ir padariau. Pasiryžau naujam gyvenimo etapui. Olgos vyras, Deividas Grinskis, man taip pat padėjo. Jis rūpinosi ne tik mano mityba, bet ir emocine savijauta. Aš dažnai jam uždavinėdavau keistus klausimus, o jis kantriai ir nuosekliai man į juos atsakydavo.

Sunkiausia buvo vėl pradėti valgyti, ypač angliavandenius. Man atrodė, kad valgydama didesniais kiekiais aš vėl sustorėsiu. Kai pirmą kartą pamačiau savo naują mitybos planą aš paklausiau: „Ar nesprogsiu nuo tokio maisto kiekio? Ar mano skrandis neišsitemps?“. Taip pat klausinėjau ir kitų klausimų, kurie šiandien atrodo keistoki, pvz.: „Kiek kilokalorijų turi žalias, o kiek virtas kiaušinis?“.

Buvau įpratusi griežtai skaičiuoti kilokalorijas ir man atrodė, kad naujame mitybos plane maisto yra per daug. Bulvių, kurios buvo įtrauktos į mitybos planą, nevalgiau ilgą laiką. Mane labai pradžiugino tai, kad vėl galėjau valgyti duoną. Iki tol, buvau visiškai jos atsisakiusi, tačiau kartais parduotuvėje ją pauostydavau ir taip norėjau paragauti. Saldumynus taip pat galėjau valgyti, jie buvo įtraukti į mano mitybos planą. Niekaip negalėjau patikėti, kad tiek valgysiu ir nestorėsiu! Žinoma, svorio priaugau, tačiau juk to mes ir siekėme. Kai pastebėjau teigiamus kūno pokyčius, išaugo noras siekti dar didesnių rezultatų.

Vėl džiaugiuosi gyvenimu!

Deividas man padėjo suvokti kas yra subalansuota mityba, išaiškino visus svorio auginimo etapus. Pradėjau nebijoti valgyti! Dirbdami visi kartu mes suformavome sportiškesnį mano kūną, tapau stipresnė, energingesnė, vėl džiaugiausi gyvenimu, grįžo puiki savijauta. Olga rūpinosi teisingomis mano treniruotėmis, kantriai su manimi dirbo, rūpinosi ir rūpinasi iki šiol.

Mano medžiagų apykaita suaktyvėjo, pradėjau normaliai maitintis. Šiandien suvalgau apie 1500-1700 kilokalorijų per parą ir nebejaučiu nuolatinio alkio. Supratau, kad galiu valgyti įvairų maistą ir nesustorėti! Taip pat pradėjau valgyti vaisius ir daržoves. Kartais save palepinu mėgstamu batonėliu „Miusli“ ir žinau, kad jis tikrai nepakenks mano figūrai.

Šiandien sveriu 49 kg ir esu laiminga. Sportas tapo mano gyvenimo dalimi. Per savaitę atlieku 3 arba 5 treniruotes, tai priklauso nuo siekiamų rezultatų. Mano draugai bei artimieji manęs nebeatpažįsta ir negaili man komplimentų. Labai džiaugiuosi, kad jie mane palaiko ir supranta, kodėl aš pasirinkau tokį gyvenimo būdą. Palaikymas iš šalies skatina judėti į priekį ir stengtis dar labiau. Olgos ir Deivido pagalba man be galo svarbi. Tik jų dėka šiandien esu laiminga ir pasitikinti savimi!

Nuoširdus patarimas

Mielos merginos ir moterys, jeigu esate nepatenkintos savo išvaizda, nekamuokite savęs alinančiomis dietomis. Geriausia iškart kreiptis į specialistus ir jie padės siekti rezultatų teisingai, nekankinant savo kūno. Jeigu man kas nors leistų atsukti laiką atgal, aš nebealinčiau savo kūno dietomis, nes žinau, kad pasekmės būna labai skaudžios. Tereikia šiek tiek užsispyrimo, didelio noro ir sukursite tokį savo atvaizdą veidrodyje, kokio visada troškote! Nekartokite mano klaidų ir mylėkite save! Juk gera savijauta yra svarbiausia!

Mano manymu, geriausia sportuoti su trenerio pagalba, nes…

Jis įvertins jūsų fizines galimybes, kartu užsibrėšite tikslus ir jų sieksite. Treneris žinos kokios treniruotės efektyviausios ir išmokys jus kryptingai dirbti. Ilgainiui sukaupsite didelį žinių bagažą ir drąsiai žygiuosite sportuoti.

Net ir žinant daugybę pratimų sporto salėje galima gauti traumą, nes netaisyklingai juos atliksite. Treneris visada parodys ir pataisys jeigu pratimas atliekamas netaisyklingai.

Pradedama jausti atsakomybė prieš trenerį. Norisi eiti sportuoti ir siekti savo tikslo. Juk kai kuriems žmonėms reikia nedidelio pastūmėjimo, kad pasiektų stulbinančių rezultatų!

Dauguma trenerių yra geri ir mitybos specialistai, todėl visada bus galima pasikonsultuoti. Juk tik suderinus mitybą ir sportą, pasiekiamas trokštamas rezultatas.

Nuoširdžiai
Lilija Dzidulevičienė